dijous, 22 d’octubre del 2009

Conspirando con Saw

Saw VI se tendría que estrenar mañana en las salas comerciales de Barcelona. Ahora volvemos a no sólo estar expuestos a la censura invisible, la que hace que las distribuidoras que manejan el cotarro sean las que decidan lo que se puede ver y lo que no se puede ver en la pantalla, si no que el ministerio la ha relegado a una película que sólo se puede proyectar en salas X.

En Barcelona, de hecho ya no quedan salas X, como no queda de casi nada que no sea políticamente aséptico o chupi-guay, podéis ver todavía la esquinita de la fachada en qdq del último cine X que cerró, si ponéis en el buscador "carrer Aragó, 199", ya que en el 197 vereis el edificio entero tal y como está ahora, vacío, esperando al mejor postor, lo que vulnera el artículo 33 de la constitución. Así pués, ni siquiera tendíamos la posibilidad de verla. Esto es algo que no pasaba desde hace muchos años, y como internet da bola a cualquier cosa que queramos pues recopilamos algunas de las posibilidades, no sin antes mencionar el artículo de El País, en el que tacha de opusina a la comisión calificatoria del ministerio, cuando hace un año publicaron una meapilas crónica sobre la serie Dexter, en la que decían que como era posible que se exhibiera una serie en la que se empatizaba con el psicópata.

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Posibilidades:

Resulta que la Disney es la que está detrás de la promoción, y se especula con que sea una estrategía de marquéting.

El gobierno Español está empatizando con el venezolano para crear un frente anti violencia imperialista.

Parece ser que alguno del foro de Saw piensa que Jigsaw era budista, y en la comisión del gobierno hay mucho católico, y no le da bola a eso de la libertad de religión y mucho menos después de que nuestro bien amado papa, arremetiera contra los estado europeos, pidiendo que sean católicos y no laicos tal y como són (esto también hacía año que no lo oía).

O la que yo cosecho, que es que Saw es un film político en el que se habla de Apoyo mutuo y de matar como forma de terapia anticapitalista y que por tanto a los del Opus Dei, que lo de matar negros o trabajadores asiáticos no les parece mal, pero matar a blancos europeos sí, lo han descubierto y ya de paso, se han enterado que yo estaba haciendo por destaparlo y que quedara a la luz y me han chafado los planes, jajajaja!!!

Conspiraciones, para todos los gustos.

dimecres, 21 d’octubre del 2009

Acadèmia de preparació d'exàmens.

I estem a voltes un altre cop amb el tema de l'ensenyament. Aquest cop hem montat una acadèmia per tal de que les persones que no van accedir en el seu moment a un títol o persones migrants a les que no les hi reconeixen els seus, puguin accedir a treure's un.

Hem començat amb les proves de preparació d'accés a grau mig, pero si la prova funciona bé i s'apunta gent, també podem preparar pels de grau superior, els de esenyament secundari, idiomes, o fins i tot les proves d'accés a la universitat.

Així en un començament, les classes que impartirem seran les de matemàtiques, tecnologia, socials, naturals, dibuix tècnic, català, castellà, anglés, i francés.


Tot ho durem a terme a La Rimaia
c/ Casanoves, 17. M Universitat.
I el horari serà de 20:30 a 22:30

Aquí teniu l'enllaç al bloc
http://escuelafreinet.blogspot.com/

Tot i que en breu esperem poder instal·lar un campus virtual

diumenge, 18 d’octubre del 2009

Llibertat de càtedra i classe magistral

La llibertat de càtedra és el sistema pedagògic que inclou estructuralment la possibilitat d'exercir la crítica al model imperant en temps real. Així doncs, pensem que gràcies a la llibertat de càtedra molts professors poden innovar continguts i generar tensions, sense tensió no hi ha avenç.

La llibertat de càtedra no té res a veure amb la classe magistral, ni tampoc la classe magistral és alguna cosa tan dolenta, (de fet la major part de les xerrades que es donen en els centres socials, per molt que es possin les cadires en rotllana tenen un background de classe magistral, molt agut), tot i que en realitat el que ens molesta son les classes magistrals on la teoría imperant no és la nostra, però anem a pams.

La mala fama que tenen ambdós és pel simple fet que el resultat de que gaudim d'això és el d'un/a paio/a que parla unidireccionalment cap a un auditori que reb unidireccionalment una única versió.

Però per que es dóna això? Tenim 2 factor principals.

1) El professorat cobra el seu sou igual a final de mes, ho faci bé o ho faci malament, i donar classes a la universitat té un valor afegit molt baix, en comparació amb el valor afegit que té investigar. A saber al professorat que investiga se li paga més per investigació i pot aconseguir "fama". Però el ser bo en docència no et porta pasta, ni reconeixement, ni res de lo que la monetarització considera valor afegit. (Per mi el reconeixement dels alumnes ja és prou valor afegit, però).

2) L'alumnat sap que en realitat tot és una patranya i de fet el valor afegit que té la universitat són els ligues i les festes, i fer d'Erasmus per Europa. Per tant, el fet de preparar-se les classes no té cap sentit, ja que no aporta resultats, el que aporta resultats és preparar-se els exàmens i aprovar, ja que garantitza que el sou que cobra, els pares que li mantenen el pis d'estudiant, i li paguen la carrera.


Si tenim que el 90% dels integrants d'ambdós grups tenen aquesta concepció mental ens trobem que el resultat pràctic és que preparar les classes és perdre el temps, i els interessos són els mateixos per tothom, i per tant no hi ha tensió, i no s'avança.

El fet de lluitar per una universitat de qualitat no és per tant imposar el model que nosaltres volem si no el fet de treballar i que les classes siguin focus de tensió i disparitat d'opinions, i opinions treballades, no patranyes sense fonament ni bibliografia de referència.

Que un professor defensi la seva tesis és guay, de fet és molt guay, ja que és el coneix, i no se l'ha de possar a defensar allò en lo que no creu, no ens han de donar el món mastegat, el que el professor ha de donar eines per que l'alumnat sàpiga d'avançat que es donarà a la classe i aquest es pugui llegir autors o el que sigui que propicii que les classes es converteixin en un debat real.

Altre cosa és que alguns professors usin el poder que els dóna la institució per menysprear o mentir, però és un altre cosa, que també bé definida per context.

accessibilitat a títols oficials

Perque apostar per obtenir titulacions?

La major part de nosaltres en tenim, de fet la major part de nosaltres estem matriculats a la universitat. Forma part de les nostres vides el fet de que ens reconeguin unes capacitats.

Sabem perfectament que aquestes acreditacions en la major part, lo únic que acrediten és que tenim la capacitat estòica d'aguantar a un o varis xixarel·los parlar durant anys sense queixar-nos (ja que si no ho fem no aprovem), i una capacitat memorística adient per a la feina a desenvolupar; encara que necessàriament no vol dir això.

Pero d'alguna manera hem de sobreviure en aquest món, no?

I una de les oportunitats que se'ns brinda és la creació de cooperatives, i a no ser que volem montar una cooperativa de fer un bar o similar, per poder exercir legalment necessitarem alguna titulació. Per exemple en el cas de fer d'electricistes necessitaríem titulacions com a tals.

Moles converses de sobretaula ens estan versant sobre que no tobem feina, i el tema de poder crear les nostres pròpies feines és precissament el que ens alliberarà d'haver de sortir a somicar per poder aconseguir uns diners, a més d'aconseguir-los fent alguna feina que segurament serà xunga pel medi ambient, xunga socialment, o xunga políticament.

Per tant, si tanquem la porta a això el que ens queda son 2 conceptes

1) Doble moral. Es genera la concepció de que en el centre social la opció vàlida és l'insurreccionalisme, (en el qual jo no hi estic gens a favor) però quan sortim del CS's tots anem a la universitat i tenim feines. O sigui que la nostra vida quotidiana no té res a veure amb la realitat del centre social.

2) Hedonisme autocomplaent. La tònica de les activitats que es pensen es basen en criteris de valor afegit, els tallers no versen sobre qüestions pràctiques o qüestions útils, si no que poc a poc són simplement qüestions de creixement personal. Que és exactament el que fan els Centres Cívics.

dijous, 15 d’octubre del 2009

Audiovisual Revolucionario Institucional

Damos el pistoletazo de salida mañana al ciclo de audiovisual de La Rimaia.

Los objetivos del ciclo son muchos y variados, aunque el primordial es por que apetece, y por que apetece llenar el centro social con contenidos que se salgan un poco de lo común, de los cuales podamos hablar sin necesidad de traer a ningún gran experto, ni generar una gran teoría, si no ejemplos prácticos que nos inspiren durante 2 meses, para solventar algunas preguntas que se cruzan muchas veces y no tienen cabida a ser discutidas en común.

Queremos jugar con lo audiovisual, ya que es una realidad colindante que nos atraviesa, si tenemos en cuenta que el promedio de personas que graban una manifestacvión ha pasado de 1 persona por acción a 4 cámaras por manifestante, está claro que el hecho de obiarlo no va a producir que desaparezcan, o se transformen en herramientas revolucionarias por que sí.

Los conceptos que esperamos poder retratar en estas sesiones son: mainstream, literalidad, aburrimiento, copyleft, cooperativismo, publicidad, Diy, humor, y la visión desde abajo. Todas las sesiones tendrán una estética diferente según el tema a tratar o las personas que invitemos, así que intentaremos huir del formato mesa con ponente o tipo que le da al play y se larga de la sala.

Así pues, si quieren acompañarnos en este experimento, prometer no prometemos nada, pero aseguramos que será todo un acontecimiento.

Y aprtir de ahora el resto de enlaces a las siguientes sesiones lo encontrarán aquí
enlace

dijous, 8 d’octubre del 2009

Derecho a la cultura. Bardem y compañía

Enlace

son esas cosas que tienen la izuierda institucional española, que aprendieron que trabajando se saca mucho, y trabajando los demás, se saca más. Tanto tiempo "hablando" de lo malo que es el capitalismo para acabar perfeccionándolo, si es que virtudes no le faltan al susodicho.

Y es que si buscamos en internet encontramos hasta 7 entidades parecidas a la Sgae, casi na! Y suelen estar en pugna entre ellas por ver quien tiene que gestionar los derechos de quien. Lo que hay algún punto en el que nos hemos perdido algo, ... a saber, Bardem y compañía ¿son? comunistas, los comunistas están en contra de la propiedad privada; el capitalismo de los últimos años inventó un nuevo gadget a la propiedad privada, la propiedad intelectual; y hay un panda de comunistas sacando tajada y inflándose a vino y caviar, a partir de gestionar los derechos de propiedad privada sobre la imagen de otros.

Si es que para los que no lo recuerden, la sede central del PCE en Madrid se instaló en el barrio más lujoso y caro, (así por no perder referentes, no?) Puerta de hierro. No éramos todos iguales? o teníamos que trabajar para serlo? y es que mola más gestionar la defensa de la propiedad privada de una panda de pijos, que procurar la defensa de las personas trabajadoras de este país ante los empresarios.

Y es que no es lo mismo protestar cuando el PP está en el poder que cuando lo está el PSOE. Si no, que se lo digan al más famoso de la família a quien en 2008 le dieron el Óscar, no por "No country for old men" si no por su actuación en la manifestación contra la guerra de Irak en la que gritaba: "La policía tortura y asesina" (curiosamente, sólo lo hace cuando gobierna el PP).

Y es que mientras gobierne el PSOE, todo va bien!